Телемедичні рішення для екстреної допомоги.
Перші кроки в Україні

ГОЛОВНА / СТАТТІ / ТЕЛЕМЕДИЧНІ РІШЕННЯ ДЛЯ ЕКСТРЕНОЇ ДОПОМОГИ: ПЕРШІ КРОКИ В УКРАЇНІ

Нові виклики диктують нові вимоги до медицини. І що як не розвиток телемедицини сьогодні це демонструє. Ледь не кожного місяця у світі з'являються нові телемедичні рішення, покликані вирішувати ті чи інші завдання в медицині. В Україні останній здобуток – впровадження телемедичної системи для екстреної (швидкої) допомоги. Адже коли відстань і час є критичними факторами надання допомоги, телемедицина стає безпрограшним рішенням. І в США чи країнах Європи це вже давно зрозуміли. Нам же залишається лише швидко їх наздоганяти.

Західний експеримент

У 2019 році успішно завершився експериментальний етап впровадження телемедичної системи швидкої допомоги, розгорнутий у 2014 році в місті Ахені на західному кордоні Німеччини. Як показав експеримент, телемедична підтримка рятувальників дозволила поліпшити медичне обслуговування та знизити ризики для пацієнтів.

Що ж було зроблено в Ахені? Як виявилося, аварійні служби міста були підключені до телемедичної центру для надання невідкладної допомоги пацієнтам і могли безпосередньо і без затримок консультуватися з висококваліфікованими фахівцями з місця події. Крім телекомунікаційних технологій, в таких випадках застосовувалися сучасні методи діагностики.

З моменту появи телемедичного центру німецькі фахівці провели консультації в більш ніж 15 000 надзвичайних ситуаціях. Більше того, завдяки системі віддаленої підтримки лікарі могли консультувати парамедиків на декількох майданчиках одночасно.

Міністр охорони здоров'я Німеччини відзначив тоді високий потенціал нової системи і величезні переваги для пацієнтів і служб порятунку. За його словами, телемедицина дозволила забезпечити невідкладну медичну експертизу на місці надзвичайної ситуації та посприяла ефективному використанню ресурсів.

Крім того, віддалена підтримка фахівців швидкої допомоги дозволила знизити витрати на невідкладну допомогу – без подібної системи службам порятунку довелося б вводити в експлуатацію більше машин швидкої допомоги.


Бажаєте отримувати щомісячний дайджест новин про телемедицину?
Будь ласка, залишіть свій email

Слідами колег

Звичайно, що паралельно з експериментом німецьких фахівців проекти з телемедицини для екстреної (швидкої) допомоги впроваджувалися й в інших розвинених країнах. Більше того, вони демонстрували чудові результати.

Так, наприклад, у Великобританії завдяки телемедичним технологіям у екстренці, кількість звернень у зв'язку з нещасними випадками та необхідністю надання екстреної допомоги знизилися на 15%. А в США транспортування важкохворих пацієнтів, дякуючи швидким консиліумам у режимі онлайн, стало дешевшим на $ 500 млн в рік.

Не залишилась осторонь і Україна. Бурхливий розвиток телемедицини, спричинений, у першу чергу, епідемією коронавірусу COVID-19, посприяв тому, що телемедичні рішення почали застосовувати не лише для консультацій між лікарями первинки і вузькоспеціалізованими фахівцями, пацієнтами і лікарями, але й для консультацій фельдшерів бригад швидкої допомоги з лікарями з надзвичайних станів.

Першопроходьці в Україні

Так, першою областю в Україні, у якій реалізували проект «Телемедицина для екстреної допомоги» стала Житомирщина. Саме у цій області, бригади екстреної (швидкої) допомоги віднедавна можуть отримувати ургентні телемедичні консультації у лікарів з невідкладних станів безпосередньо на місці надання медичної допомоги та в режимі 24\7.

Система «Телемедицина для екстреної допомоги» реалізована на базі КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» у Житомирі, де створений цілодобовий диспетчерський пункт для надання телемедичних консультацій, та інтегрована в існуючу професійну телемедичну мережу в Житомирської області Medinet.

Система забезпечує аудіо, відео, офлайн та онлайн комунікацію зі спеціалістами для отримання більш точної та якісної оцінки стану пацієнта, а також надання швидких рекомендацій задля його підготовки до госпіталізації та надання кваліфікованої допомоги на місці.

Також платформа Medinet задовольняє потреби в передачі діагностичних даних з апаратно-діагностичних приладів в незмінному вигляді та фіксації повноцінної історії хвороби пацієнта.

«У рамках роботи над системою був створений мобільний додаток, який працює у складі системи та є невід'ємним сервісом телемедичного комплексу. Додаток встановлюється у гаджети фельдшерів бригад екстреної (швидкої) допомоги та забезпечує, у разі потреби, їх зв'язок з лікарем-консультантом. Важливо, що додаток може працювати як з інтернетом, так і без нього. Коли інтернет-з'єднання відсутнє, фельдшер просто створює в мобільному додатку нову консультацію і вибирає в меню, що хоче отримати її за допомогою GSM зв'язку. При цьому на екрані з'являється певний код. Після цього фельдшер набирає телефон диспетчерської, який вказаний у додатку, каже, що йому потрібна консультація лікаря та озвучує отриманий код. Лікар з невідкладних станів консультує фельдшера телефоном, а коли з'явиться інтернет, цей аудіодзвінок «підтягнеться» до консультації. Це захищає і фельдшера, і лікаря у випадку подальших неоднозначних ситуацій, наприклад, смерті пацієнта», – пояснює деталі роботи системи Богдан Кізюн, директор департаменту впровадження та продажів групи компаній IT4Medicine, яка є розробником Medinet.

За його словами, на сьогодні навчання користуванню системою «Телемедицина для екстреної допомоги» вже пройшли 110 бригад екстреної допомоги Житомирської області.

«За декілька місяців роботи «Телемедицини для екстреної допомоги» область вже має позитивні результати. А саме, скоротилися фінансові витрати на діагностику пацієнтів та витрати часу на пошук кваліфікованого консультанта у форс-мажорних обставинах, з'явилася можливість віддаленого медичного сортування пацієнтів, ранньої діагностики і лікування, що підвищує якість надання медичної допомоги навіть у віддалених районах. Також використання телемедичної системи дозволяє краще та заздалегідь підготувати медичний персонал закладу охорони здоров'я, в який транспортується пацієнт, та здійснювати віддалений моніторинг його стану», – зауважив Б. Кізюн.

За його словами, в планах IT4Medicine продовжувати розвивати телемедичні рішення для екстреної допомоги та впроваджувати їх в інших областях України.

Тож є надія, що незабаром проект «Телемедицина для екстреної допомоги» набуде загальнонаціонального масштабу, як це сталося у Німеччині й інших країнах, та виведе українську медицину на абсолютно новий рівень цифровізації.
Читайте також
Більше статей
Служба пiдтримки:
0800-335-426 (безкоштовно)
Пн - Пт: 08:00 - 18:00
м. Київ, вул. Протасів Яр 2Д, офіс 5
info@medinet.com.ua
© Телемедична мержа Medinet 2019-2021
Сертифікат відповідності КСЗІ
Телемедична мережа Medinet є одним із продуктів групи компаній IT4Medicine. Захист інформації цієї системи підтверджено сертифікатом КСЗІ.
Бажаєте отримати детальнішу інформацію про телемедичну мережу Medinet?
Залиште свій контактний Email і ми надішлемо вам презентацію!
Бажаєте отримати детальнішу інформацію про телемедичну мережу Medinet?
Залиште свій контактний Email і ми надішлемо вам презентацію!